• How a French satellite operator helps keep Russia's TV propaganda online

    10 days ago - By Ars Technica

    Enlarge / Russian President Vladimir Putin speaks during the Moscow Urban Forum 2018 on July 18, 2018 in Moscow, Russia.
    Not long after Russia steamrolled into South Ossetia in 2008, effectively annexing the territory of its southern neighbor, a group of Georgians banded together to set up a new Russian-language television station, a voice independent of the Kremlin: Kanal PIK.
    With the help of Georgia's public broadcaster, they signed a five-year deal with French satellite operator Eutelsat to beam their station into the Caucasus. Just two weeks after they launched in 2010, Eutelsat...
    Read more ...